Keď už som si postavil motorový vozeň M152 s digitálnym dekóderom tak by k nemu patril aj prívesný vozeň Baafx (010) s digitálnym osvetlením. Čo to som naštudoval až nakoniec som si vybral upravené zapojenie zo stránky http://www.dccmm.cz pripadne http://digital-bahn.de.

Moje požadavky boli aby dekóder vedel ovládať koncové (červené) osvetlenie a osvetlenie interiéru. Uvedené zapojenie a software toto umožňoval a ponúkol aj niečo navyše.

Celé zapojenie som navrhol tak aby bolo kompaktné, čiastočne zachovalo interiér a hlavne aby som sa vyhol “káblovaniu” vodičmi. Navrhol som dosky DPS tak aby sa dali spolu zospájkovať a vytvorili by samonosnú konštrukciu. Spodná DPS nesie všetky ostatné dosky a je v nej aj miesto pre závažie. Zber signálu z koľajníc je pomocou obojstranne izolovaných náprav z hrotov osí cez mozadzné pásiky ktoré sú prilepené k rozsochám podvozku.

No ako to celé funguje? Podobne ako ovládanie lokomotívneho dekóderu. Funkcia F0 (osvetlenie) zapína koncové osvetlenie, zmenou smeru jazdy otočením ovládača alebo prepnutím prepínača (podľa toho kto má aký ovládač) sa prepína koncové osvetlenie.  Osvetlenie interiéru je rozdelené na dve časti a ovláda sa funkciou F1 a F2. Zapnutím funkcie F5 je možné znížiť jas osvetlenia na polovicu. Čo viac k tomu dodať? Jednoduché, účelné a hlavne efektné.

Rozložené dosky s dekóderom

Rozložené dosky s dekóderom, diera v spodnej doske je pre závažie.

Zložená zostava je na fotografii ešte nezospájkovaná. Do vzniknutého priestoru je možné osadiť partične upravený interiér zo stavebnice.

 

Ak by sa niekomu dekodér zapáčil až tak že by ho chcel osadiť do svojich vagónov môže mi napísať ešte mi ich zopár ostalo, prípade ak by bol väčší záujem spravím nové.